Wyjazdy na narty i snowboard

Informacje

FAQ - Najczęściej zadawane pytania

Uczestnicy

Czy mogę jechać z Wami na wyjazd, jeśli nie jestem już studentem?

Tak, oczywiście. Nam chodzi o to, żeby jeździli z nami ludzie, którzy są do siebie podobni, mają podobne zajawki i podejście do życia. Absolutnym warunkiem jest jednak skończone 18 lat! Jeśli jesteś rok, czy dwa po studiach, nie stanowi to żadnego problemu, możesz jechać na SnowShow STUDENT. Jednak specjalnie dla Ciebie przygotowaliśmy oddzielną kategorię wyjazdu SnowShow PLUS - wyjazdy dla osób, które skończyły już studia i są w wieku 24-30 lat. A co jeśli masz już ponad 30 lat? Sprawdź ofertę wyjazdów dedykowanych osobom w wieku 30-39 lat w kategorii SnowShow OLDSCHOOL.

Z jakich miast są uczestnicy?

Nasi uczestnicy są z dużych aglomeracji - w większości z Warszawy, ponieważ tutaj siedzibę ma nasza firma. Mnóstwo osób jest także z Krakowa, Trójmiasta, Wrocławia, Katowic i okolic, Poznania, Łodzi, Torunia, Bydgoszczy, Białegostoku, Lublina i Rzeszowa. Ponadto coraz więcej rodaków (ale nie tylko!) ściąga na SnowShow Music Fest (nasz największy wyjazd ) aż z zagranicy - m.in. z Londynu, Paryża, Lens, Grenoble i Lyonu.

Zapisy

Nie wpłaciłem zaliczki w terminie i przeniosło mnie na listę rezygnacji, czy mogę jeszcze jechać?

Tak, ale pod warunkiem, że są jeszcze wolne miejsca na wyjeździe. Jeśli tak, wpłać zaliczkę jak najszybciej, a my po zaksięgowaniu jej na naszym koncie przywrócimy Cię na główną listę wyjazdu.

Płatności

Do kiedy muszę wpłacić pieniądze?

Zapis nie jest ważny dopóki nie wpłacisz zaliczki (400 PLN). Zaliczkę należy wpłacić najpóźniej w następnym dniu roboczym po zapisie. Resztę kwoty musisz uregulować najpóźniej na miesiąc przed wyjazdem. Niedotrzymanie tego terminu może skutkować usunięciem Was z listy uczestników i potrąceniem zaliczki!

Czy wpłynęła moja zaliczka?

W momencie zaksięgowania przez nas Twojej zaliczki otrzymasz od nas e-mail z potwierdzeniem wpłaty.

W każdej chwili możesz także samodzielnie zalogować się do naszego systemu rezerwacyjnego. Jeśli w polu "wpłacono" widnieje suma 400 PLN, oznacza to, że zaliczka wpłynęła.

Jeśli wpłata nie została naniesiona, wstrzymaj się wtedy do następnego dnia po czasie, kiedy pieniądze powinny być na naszym koncie. Wpłaty nanoszone są zawsze około południa między poniedziałkiem a piątkiem. Jeśli pieniądze wpłynęły na nasze konto do południa, to znaczy, że zostaną zaksięgowane w systemie.

Czy możecie przesunąć termin wpłaty pozostałej kwoty na mniej niż 30 dni przed wyjazdem?

Niestety nie, ponieważ mamy zobowiązania wobec kontrahentów, które musimy regulować (i zawsze regulujemy!) terminowo. Dzięki temu macie 100% pewności, że wyjazd się odbędzie, a Wy pozostaniecie na głównej liście uczestników.

Transport

Dlaczego nie mogę dodać się ze znajomymi do wspólnego autokaru?

Jeżeli chcesz jechać ze swoimi znajomymi tym samym autokarem, musicie wybrać to samo miasto oraz ten sam standard autokaru (gwarancja autokaru XXL lub jej brak). Dodatkowo w przypadku Warszawy, musicie wybrać ten sam zakres godzin odjazdu. Koniecznie sprawdźcie, czy zaznaczyliście to samo!

Jak powinien wyglądać mój bagaż?

To, ile bagaży ze sobą zabierzecie, ma ogromny wpływ na sprawne pakowanie się do autokaru i przede wszystkim komfortowy przejazd. Dla Waszego dobra wprowadziliśmy obostrzenia (których od tego roku będziemy restrykcyjnie przestrzegać). Z naszego doświadczenia wiemy jednak, że są to normy oraz limity, które pozwalają Wam zabrać ze sobą wszystkie niezbędne rzeczy, a także przygotować sobie jakieś jedzenie

Bagaż może się składać z:

  • bagażu podręcznego - maks. 5 kg, maks. 55x40x20 cm (przekroczenie tego limitu obowiązuje dopłata 100 PLN)
  • bagażu głównego - maks. 20 kg (za każde rozpoczęte 5 kg ponad limit obowiązuje dopłata 100 PLN), suma wymiarów maksymalnie 148 cm!
  • sprzętu - czyli jednego zestawu SKI (jedna para nart + kijki + wiązania + buty + kask) LUB jednego zestawu SNB (deska + buty + wiązania + kask)

Możecie zabrać coś więcej, lecz wtedy obowiązuje dopłata 100 PLN za KAŻDY dodatkowy komplet lub za przekroczenie wymiarów. Prosimy o zabieranie sprzętu SKI/SNB bez pokrowca ze względu na ograniczoną ładowność autokarów. W drodze wyjątku możecie brać sprzęt w pokrowcu, ale nie może się w nim znajdować nic poza jedną parą nart z kijkami lub snowboardem, a w oddzielnym pokrowcu - buty narciarskie/snowboardowe. Panuje bezwzględny zakaz pakowania do pokrowców SKI/SNB żywności, napojów, odzieży, a do butów narciarskich - butelek z alkoholem. Za próbę włożenia do luku sprzętu, który zawiera np. kurtkę, piwo, konserwy obowiązuje dopłata 100 PLN.

Bardzo prosimy również o niezabieranie ze sobą twardych walizek, lecz miękkie torby podróżne ze względu na dużo lepszą pakowność w luku bagażowym. Zrozumcie: te obostrzenia są tylko dla Was, aby podróż była bezpieczna (hamulce i retardery muszą wytrzymywać obciążenie na alpejskich drogach, na pokładzie nie powinno być bagaży) oraz komfortowa (wolna toaleta, brak luźnych sprzętów w autokarze).

Z jakich miast (i skąd) odjeżdżają autokary?

Nasze wyjazdy to duże przedsięwzięcia, dlatego na każdy z nich autokary odjeżdżają z Warszawy, Łodzi, Katowic, Poznania oraz z Wrocławia. Zazwyczaj uruchamiamy także autokary z Krakowa (dopłata 50 PLN, oczywiście łącznie w obie strony) oraz z Gdańska i Torunia (dopłata 100 PLN). Dodatkowo na nasze największe wyjazdy często można także pojechać z Lublina i Rzeszowa (dopłata 50 PLN). Z kolei na nasz największy wyjazd - SnowShow Music Fest uruchamiamy autokary z Londynu, Paryża i Lens (dopłata 300 PLN) oraz Grenoble i Lyonu (dopłata 100 PLN).

Na każdy wyjazd na 100% gwarantujemy możliwość odjazdu z Warszawy, Łodzi, Katowic, Poznania i Wrocławia. Pozostałe miasta nie są gwarantowane, ale bardzo prawdopodobne (patrz opis poszczególnych wyjazdów). Zależne jest to od liczby osób z danego miasta (musi się ich zebrać minimum 20) oraz z miast sąsiednich.

Pamiętajcie, że priorytetem jest dla nas Wasz komfort, dlatego nie organizujemy przejazdów antenowych i jak często robią to inni touroperatorzy - nie krążymy po Polsce. Przykładowo jeśli jesteś z Katowic, możliwe są następujące scenariusze:

  • będziesz w autokarze z ludźmi z Warszawy, gdyż autokar wyjeżdżający z Warszawy jedzie przez Katowice,
  • będziesz w autokarze z ludźmi z Krakowa, gdyż autokar wyjeżdżający z Krakowa jedzie przez Katowice,
  • będziesz w autokarze tylko z osobami, które wsiądą w Katowicach.

Zbiórki organizujemy maksymalnie 25 km od centrum miasta.

Czy autokary są komfortowe?

Autokary, którymi jeździmy to najwyższa półka - nowe, czyste i eleganckie.

Jeśli jednak szczególnie zależy Wam na komforcie możecie za 50 PLN dokupić gwarancję autokaru XXL, która zapewnia Wam:

ZAWSZE:

  • więcej miejsca na nogi

CZĘSTO:

  • WiFi w Polsce
  • siedzenia lotnicze
  • gniazdka 230V

CZASAMI:

  • monitory w zagłówkach

Wygodnej podróży!

Zakwaterowanie

Dlaczego nie mogę dodać się ze znajomymi do wspólnego apartamentu?
Możecie dodawać się do wspólnego apartamentu tylko w momencie, gdy jesteście zapisani na tę samą kategorię wiekową (STUDENT, PLUS, OLDSCHOOL, FAMILY). Jeżeli przypadkiem zapisaliście się na inne – napiszcie do nas maila na info@snowshow.pl z prośbą o przeniesienie do odpowiedniej kategorii.
Czy mogę mieć pewność, że zakwaterujecie mnie w apartamencie z osobami przeze mnie wskazanymi?

Tak, jeśli zaznaczysz ten fakt w naszym systemie rezerwacyjnym, to gwarantujemy, że będziesz ze swoimi znajomymi.

Jeśli jest Was dokładnie tyle, aby wypełnić apartament, którym według oferty dysponujemy na danym wyjeździe, np. dysponujemy szóstkami, a Was jest sześć osób, to na 90% będziecie właśnie w takiej konfiguracji (zastrzegamy sobie jednak prawo dokwaterowania Wam 2 osób do apartamentu 8-osobowego). Jeśli chodzi o czwórki, tutaj temat jest trudniejszy, ponieważ mamy ograniczoną liczbę apartamentów 4-osobowych, a mnóstwo osób o nie prosi. Jeśli chcecie mieć gwarancję otrzymania konkretnej wielkości apartamentu, przeczytajcie odpowiedź na kolejne pytanie.

Podobnie stanie się jeśli jesteście np. w 3 osoby. W takim przypadku musicie liczyć się z tym, że zostaniecie połączeni np. z innymi trzema (do apartamentu 6-osobowego) lub pięcioma osobami (do apartamentu 8-osobowego).

Czy mogę zarezerwować konkretną wielkość apartamentu?

Tak, jest to opcja dodatkowo płatna.

Aby zarezerwować (zagwarantować) sobie konkretną wielkość apartamentu musicie dopłacić 100 PLN od osoby. Wtedy możecie być pewni, że otrzymacie właśnie taki apartament, jaki wybraliście. Przykładowo jeżeli jedziecie na kwietniowy wyjazd do Risoul i jesteście w 4 osoby, dopłacacie 4x100 PLN, a my gwarantujemy Wam, że dostaniecie pokój 4-osobowy.

Dodatkowo, jeśli macie ochotę mieszkać w 3 osoby i nie chcecie, abyśmy dokwaterowywali Wam kogoś do apartamentu, możecie dopłacić za wolne łóżko według cennika podanego w ofercie. W wypadku kwietniowego wyjazdu do Risoul byłoby to 400 PLN za każde wolne łóżko w trzygwiazdkowych apartamentach, plus wyżej wymieniona opłata za gwarancję apartamentu 4-osobowego. W sumie 3x100 PLN (gwarancja wielkości) + 400 PLN (wolne łóżko) = 700 PLN

Aby dokładnie dowiedzieć się ile wyniesie dopłata za gwarancję wymarzonej przez Was konfiguracji, możecie napisać do nas maila z pytaniem na info@snowshow.pl lub jeśli jesteście już zapisani na wyjazd - skorzystać z automatycznego kalkulatora dostępnego na Waszym koncie w systemie rezerwacyjnym po kliknięciu przycisku "Wykup gwarancję".

Bez dopłaty za gwarancję postaramy się przydzielić Was tak, jak chcecie, ale z uwagi na ograniczoną liczbę apartamentów danego rodzaju, nie gwarantujemy tego.

Czy mogę wykupić apartament 2-osobowy?

Tak, oczywiście, ale wiąże się z dopłatą, która wyszczególniona jest w ofercie danego wyjazdu.

Jak wyglądają apartamenty?

Słowo apartament nie oznacza tu bynajmniej luksusu. Słowo apartament oznacza mieszkanie podzielone na oddzielne pokoje. Mamy w naszej ofercie zarówno apartamenty luksusowe, jak i te w wersji podstawowej (bywają one ciasne, lecz zawsze są bardzo schludne i czyste). Zazwyczaj apartamenty złożone są z pokoju dziennego z aneksem kuchennym (kompletnie wyposażony w garnki, sztućce, sitka, patelnie, deski do krojenia itp., zawsze mają lodówkę i kuchenkę, zazwyczaj też zmywarkę). W pokoju dziennym najczęściej śpią 2 osoby. W apartamencie znajdują się także inne pomieszczenia, w których usytuowane są łóżka dla 2 do 3 osób. Zazwyczaj są to 2-osobowe pomieszczenia z łóżkami pojedynczymi, podwójnymi lub piętrowymi.

Czy mogę sobie wybrać, w którym pokoju w obrębie jednego apartamentu będę spać?

Niestety nie. Jeśli nie masz kompletnej ekipy do apartamentu, będziesz musiał dogadać się na miejscu ze współlokatorami. Proponujemy losowanie, rzut monetą, grę w papier-kamień-nożyce, przekupstwo, gotowanie lub sprzątanie w zamian.

Bezpieczeństwo

Czy wszystkie wyjazdy na pewno się odbędą?

Tak, wszystkie wyjazdy, które są w naszej ofercie na pewno się odbędą. Jesteśmy już na rynku na tyle długo i rozwijamy się tak prężnie, że gwarantujemy, iż wszystkie wyjazdy dojdą do skutku.

Czy ubezpieczenie zawarte w cenie wystarczy w razie wypadku?

W cenie wyjazdu oferujemy sprawdzone ubezpieczenie. Jeszcze nie zanotowaliśmy przypadku, aby były z nim jakiekolwiek problemy. Jest to ubezpieczenie do sumy 15 000 EUR, które w 99,5% wystarcza nawet na bardzo skomplikowaną hospitalizację oraz ew. transport helikopterem, a nawet późniejszy przelot poszkodowanej osoby do kraju. Abyście jednak byli kryci w 100%, proponujemy (ZALECAMY) dokupienie dodatkowego ubezpieczenia PREMIUM za 49 PLN rozszerzającego sumę ubezpieczenia do kwoty 40 000 EUR.

W cenie wyjazdu jesteście ubezpieczeni w UNIQA Towarzystwo Ubezpieczeń S.A. na sumę:

  • KL - 65 000 PLN (koszty leczenia i assistance - organizacja i pokrycie kosztów transportu do kraju/szpitala)
  • Poszukiwanie i ratownictwo - 6 000 EUR na każde działanie (zmniejsza ogólną sumę ubezpieczenia)
  • NNW - 20 000 PLN
  • OC -  100 000 PLN
  • Ubezpieczenie bagażu - 2 000 PLN

Dodatkowo ZALECAMY dokupienie za 49 PLN ubezpieczenia PREMIUM rozszerzającego sumę ubezpieczenia do:

  • KL - 200 000 PLN (koszty leczenia i assistance - organizacja i pokrycie kosztów transportu do kraju/szpitala)
  • Poszukiwanie i ratownictwo - 6000 EUR na każde działanie (zmniejsza ogólną sumę ubezpieczenia)
  • NNW - 20 000 PLN
  • OC -  100 000 PLN
  • Ubezpieczenie bagażu - 2 000 PLN
Czy nasze autokary są bezpieczne?

Wszystkie nasze przewozy obsługują 3 firmy o świetnej renomie. Od sezonu 2014/2015 kładziemy zwiększony nacisk na standard autokarów oraz na kulturę i proklienckie podejście kierowców. Autokary i kierowcy to jedyny aspekt wyjazdu, który ocenialiście nieznacznie poniżej 5,0/6. Dlatego postanowiliśmy położyć szczególny nacisk na ten element.

Staramy się jeździć autokarami wyłącznie z roczników 2014-2016. Incydentalnie może zdarzyć się autokar z 2013 roku. Kierowcy są wysoko wykwalifikowani i doświadczeni na trasach międzynarodowych. Staramy się (w przeciwieństwie do innych firm), żeby autokary nie były przeładowane (limity bagażowe).

Na wyjeździe

Czy na wyjeździe nie ma bałaganu przy tak dużej liczbie uczestników?

Absolutnie nie! Na naszych wyjazdach panuje ład i porządek. Zamieszanie jest możliwe, ale tylko podczas szaleństw na parkiecie czy après-ski na stoku. Nad każdym wyjazdem czuwa (w zależności od liczby uczestników)  od kilku do nawet ponad czterdziestu pilotów. Każdy pilot odpowiedzialny jest za grupę około 40-50 osób. Na potwierdzenie naszych słów możecie odwiedzić nasz profil na Facebooku i na własne oczy przekonać się, co uczestnicy sądzą o naszych wyjazdach. Świetna organizacja (m.in. koordynator pilotów, smsy informacyjne, teczki uczestnika, plany imprezowe, instrukcje postępowania w centrum medycznym) to nasz wizytówka!

Czy mogę mieć pewność, że na wyjeździe będzie śnieg?

Oprócz sytuacji wyjątkowo ekstremalnych, możecie być tego pewni. Nasze miejscówki wybieramy tak, żebyście mogli cieszyć się magią białego szaleństwa. W grudniu oraz w kwietniu jest szansa, że nie wszystkie trasy będą otwarte lub w kwietniu śnieg może być mokry, ale tak długo, jak nie wystąpią żadne anomalie pogodowe, możesz być pewny śniegu. Nam jeszcze w całej historii naszej działalności nie zdarzył się problem ze śniegiem.

Czy na wyjeździe będziecie organizować jakieś atrakcje?

Oczywiście! Taka właśnie jest formuła naszych wyjazdów i jest to naszym punktem honoru. Na każdy wyjazd zabieramy profesjonalny sprzęt muzyczny oraz DJa/DJów, instruktorów, organizujemy konkursy, imprezy, losowania nagród i turnieje. Czeka na Was prawdziwa moc atrakcji. Ich ilość zależy często od ceny, terminu i kategorii wyjazdu.

Jak wyglądają zajęcia z instruktorami? Kim są instruktorzy?

Nie martwcie się, jeśli na innych wyjazdach mieliście złe doświadczenia z instruktorami. Nasi instruktorzy to profesjonaliści wyłącznie z ważnymi uprawnieniami. Instruktorzy, którzy nie tylko świetnie jeżdżą, ale także potrafią przekazać swoją wiedzę w sposób łatwy i przystępny. Kładziemy szczególny nacisk na dobór instruktorów, organizujemy wewnętrzne szkolenia i wyjazdy. Na stoku poznacie ich po jaskrawych kurtkach z naszym logo (zielone mężczyźni, żółte kobiety).

Zajęcia z instruktorami prowadzone są na WSZYSTKICH poziomach zaawansowania, zaczynając od osób, które deski dotykały tylko w sklepie, kończąc na starych wyjadaczach, którzy śmigają już kilkanaście lat i przygotowują się do kursów instruktorskich.

Zajęcia trwają 2 godziny dziennie, w godzinach wyznaczonych przez instruktora (w przedziale od 9:00 do 15:00) każdego dnia obowiązywania skipassu. Cały kurs trwa 12 godzin. Koszt to 250 PLN za kurs od osoby - zapisy przyjmujemy w naszym systemie rezerwacyjnym. Ostatecznie (jeśli będą wolne miejsca w grupach) można dopisać się w autokarze u pilota w cenie 65 EUR. Każda grupa liczy maksymalnie 10 osób. W praktyce ma zazwyczaj około 5 osób.

W dniu, w którym organizowana jest biba na zajęcia mogą trwać o pół godziny krócej.