Lista wyjazdów

Koronawirus Alpy

Aktualizacja: 14.09.2020 godz 11:53

Informacje dot. bieżących/zeszłych wyjazdów i koronawirusa

WAŻNE INFORMACJE

Cześć,

dostajemy wiele pytań dot. planowanych wyjazdów oraz tych, które nie odbyły się przez pandemię COVID-19 i związanych z tym rozliczeń. Aby ułatwić nam komunikację zebraliśmy w jednym miejscu najczęściej zadawane przez Was pytania. Mamy nadzieję, że znajdziecie wśród nich odpowiedzi na nurtujące Was kwestie.

Jeśli macie dodatkowe kierujcie je na adres: info@snowshow.pl

Co jeśli sytuacja z koronawirusem powtórzy się w tym roku/czy moje pieniądze są bezpieczne?

Nic nie wskazuje na taki rozwój sytuacji. Państwa wyraźnie odeszły od koncepcji lockdownów, a dążą w kierunku obostrzeń związanych z maseczkami. Obecnie notujemy ogromną przewagę liczby wyzdrowień nad nowymi zachorowaniami. Jednak nie możemy być pewni tego, jak zachowają się rządy państw.

Jednak w każdym przypadku uczestnik ma prawo  zrezygnować z wyjazdu i odstąpić od umowy o udział w imprezie turystycznej.

+ rezygnacja z wyjazdu z uwagi na obiektywne przyczyny związane z COVID-19 jest BEZPŁATNA!

Zgodnie z obowiązującymi przepisami w przypadku wystąpienia obiektywnych przyczyn takich, jak zamknięcie granic lądowych, wprowadzenia zakazu podróżowanie do danego rejonu ZWRACAMY 100% wpłaty!

+ rezygnacja z wyjazdu powyżej 60 dni przed jego rozpoczęciem kosztuje 200 zł (przyczyna dowolna)

+ tylko 400 zł zaliczki (reszta na 40 dni przed wyjazdem)

Zgodnie z obowiązującymi Ogólnymi Warunkami Uczestnictwa w imprezach turystycznych organizowanych przez nasze biuro podróży rezygnacja z wyjazdu powyżej 60 dni przed jego rozpoczęciem kosztuje 200 zł (także z przyczyn niezwiązanych z COVID-19). Dodatkowo, nie musisz wpłacać całej kwoty od razu przy zapisie na wyjazd, wpłacasz tylko 400 zł przedpłaty (resztę należy dopłacić do 40 dni przed wyjazdem).

Jeśli jednak sytuacja epidemiczna i obowiązujące przepisy spowodowałyby odwołanie przez nas  wyjazdu, rozliczenia będą dokonywane na podstawie obowiązujących przepisów.

Tak, wpłaty naszych uczestników są w 100% bezpieczne z następnujących powodów:

-obecnie znacznie łatwiej jest nam przewidzieć możliwe scenariusze rozwoju epidemii, w marcu było to absolutne zaskoczenie

-całość Waszych wpłat jest chroniona przez towarzystwo ubezpieczeniowe Ergo Hestia oraz przez Turystyczny Fundusz Gwarancyjny
-jesteśmy wpisani na listę organizatorów turystyki przez Marszałka Województwa Mazowieckiego, który czuwa nad terminowym przedłużaniem gwarancji ubezpieczeniowej
-z uwagi na postały Fundusz Zwrotów mamy świetną płynność finansową
-rząd poprzez Turystyczny Fundusz Gwarancyjny tworzy fundusz mający pomóc organizatorom turystyki i klientom na wypadek zdarzeń takich, jak COVID

Dlaczego nie otrzymałem/am zwrotów wpłaconej kwoty po 14 dniach od daty odwołania wyjazdu?

Pandemia COVID-19 jest wydarzeniem o ogromnej skali i poważnych skutkach gospodarczych. Szczególnie dotknęła branżę turystyczną, która jako pierwsza została zamrożona i która najdłużej nie mogła świadczyć swoich usług. Dlatego rząd Polski zdecydował o wprowadzeniu specjalnej ustawy zwanej tarczą antykryzysową, która w przypadku odwołania wyjazdu przez COVID-19 wydłuża rozwiązanie umowy o 180 dni i dopiero po upłynięciu tego czasu po 14 dniach będą dokonywane wszelkie rozliczenia.

Pełna treść ustawy jest dostępna tutaj: http://dziennikustaw.gov.pl/D2020000056801.pdf

Dlaczego proponujecie voucher?

Wystąpiły okoliczności, na które nikt nie miał wpływu, dlatego w obecnej sytuacji przekazanie vouchera jest najlepszym rozwiązaniem z punktu widzenia nas wszystkich. Co ważne, vouchery są objęte 100% gwarancją rządową przez rok. Oznacza to, że nawet w przypadku najgorszego scenariusza i zamknięcia biura zyskujesz gwarancję odzyskania pełnej wpłaconej kwoty. Przez to vouchery są teraz najbardziej popularną formą rozliczeń, bo uczestnicy zyskują darmowe ubezpieczenie swoich środków. By wyjść naprzeciw Waszym prośbom, umożliwiamy Wam wykorzystanie vouchera w ciągu nie jednego, ale trzech lat lub wymiany go po upływie tego czasu na odzież ZIMNO, gdyby ktoś z jakiegoś powodu nie mógł skorzystać z vocuhera.

Czy voucher mi się opłaca?

Voucher to teraz najbardziej popularna forma rozliczeń, bo jest objęty 100% gwarancją rządową przez rok. To także rozwiązanie, dzięki któremu rozliczenie następuje natychmiast, a nie po 180+14 dniach. Można wykorzystać go wcześniej, łącząc z ofertami first minute i zyskać wyższy standard wyjazdu w tej samej cenie. By umożliwić Wam jeszcze łatwiejszą realizację vouchera, w naszym biurze są one ważne nie przez rok, ale przez trzy lata, dzięki czemu możecie go wykorzystać także w przyszłości lub wymienić po tym czasie na odzież ZIMNO. Co ważne, wybierając voucher przyczyniasz się także do wsparcia branży turystycznej i utrzymania wielu miejsc pracy, w tym artystów, pilotów i przewoźników, którzy realizują nasze wyjazdy. #ZmieńTerminNieOdwołuj

O co chodzi ze zwrotami Turystycznego Funduszu Gwarancyjnego (od Skarbu Państwa)?

W Sejmie została uchwalona ustawa (czekamy jeszcze na zakończenie ścieżki legislacyjnej, ustawa przeszła też przez Senat), która mówi o tym, że zwroty za nieodbyte wyjazdy będą dokonywane przez Skarb Państwa jako kredyt dla biur podróży (organizatorów turystyki).

Rozwiązanie to świetnie pomaga większym biurom, które mają pracowników, poukładane procesy i nie chcą zwalniać pracowników, bo to odbiłoby się na jakości oferowanych wyjazdów. Dzięki temu kredytowi biura podróży zyskują gotówkę, która służy do utrzymania zatrudnienia oraz kontynuacji działalności na niezmienionym poziomie, przy podobnej wielkości wyjazdów etc.

Turystyczny Fundusz Gwarancyjny jest dobrym rozwiązaniem dla Turystów, ponieważ organizatorzy turystyki oddając pieniądze stworzą fundusz na wypadek podobnych problemów branży w przyszłości!

Jak dokładnie będą wyglądać zwroty przez Skarb Państwa?

Niestety jak wszystko w czasach COVID-u proces ten nie jest jeszcze do końca jasny. Sejm przyjął ustawę, ale nie ma jeszcze dokładnych wytycznych. Na razie wiemy, że zarówno my, jak i osoba ubiegająca się o zwrot, będzie musiała zaaplikować o zwrot poprzez Turystyczny Fundusz Zwrotów. Rząd zapowiada maksymalne ułatwienie procesu.
Jesteśmy przygotowani do zwrotów, jednak czekamy na wieści z TFG i będziemy informować naszych uczestników, jak tylko pojawią się nowe wytyczne.
https://www.money.pl/gospodarka/rzad-tworzy-specjalny-fundusz-klienci-biur-podrozy-beda-splaceni-6534827990783617a.html
Na bieżąco monitorujemy sprawę!

Skąd pewność, że będziecie działać w przyszłym sezonie i będzie możliwość realizacji voucherów?

Jesteśmy na rynku już 12 lat i mamy ogromne doświadczenie. Od samego początku naszymi fundamentami były: wiedza branżowa, prawna, a także fakt, że wiemy, jak organizować najlepsze wyjazdy w Alpy!

Vouchery są chronione przez Państwo, objęte gwarancją ubezpieczeniową, a także ochroną przez Turystyczny Fundusz Gwarancyjny! Ponadto Państwo oferuje nam wsparcie w postaci kredytu z TFG.

Mamy już następny sezon i cały czas działamy (głównie dzięki Waszemu ogromnemu wsparciu w postacie voucherów, a także dzięki wsparciu Państwa dla branży).

Ubezpieczyciel wydał nam nową gwarancję turystyczną, a Marszałek Województwa przedłuży wpis do rejestru Organizatorów Turystyki!

Sytuacja z marca dla nikogo nie była przyjemna i łatwa, ale dzięki wprowadzeniu nowych procesów, mamy gwarancję kontynuacji naszej działalności w niezmienionej formie i bez konieczności zwalniania pracowników, na których bardzo nam zależy! 

Bardzo dziękujemy Wam też za tak liczne korzystanie z naszych usług w sezonie 2020/21. Choć wydaje się to nieprawdopodobne, w tym czasie poziom rezerwacji na dziś przewyższa zeszłoroczny! Dziękujemy za zaufanie! ❤️