Lista wyjazdów

Koronawirus Alpy

Aktualizacja: 18.11.2020 godz 10:05

Informacje dot. bieżących/zeszłych wyjazdów i koronawirusa (aktualizacja 25.11.2020)

WAŻNE INFORMACJE

Cześć,

dostajemy wiele pytań dot. planowanych wyjazdów oraz tych, które nie odbyły się przez pandemię COVID-19 i związanych z tym rozliczeń. Aby ułatwić komunikację, zebraliśmy w jednym miejscu najczęściej zadawane przez Was pytania. Mamy nadzieję, że znajdziecie wśród nich odpowiedzi na nurtujące Was kwestie.

Jeśli macie dodatkowe kierujcie je na adres: info@snowshow.pl

Czy wyjazdy w sezonie 2020/2021 odbędą się normalnie?

Część europejskich państw wprowadziła ponowny lockdown z końcem października, w nadziei na ograniczenie zachorowań i opanowanie rozwoju epidemii jeszcze przed rozpoczęciem sezonu zimowego. Przynosi on bowiem potężne zyski wielu rodzajom przedsiębiorstw, od operatorów wyciągów narciarskich, przez hotele i restauracje, po wypożyczalnie i sklepy ze sprzętem. Rządom krajów alpejskich bardzo zależy na przyjęciu turystów tej zimy, gdyż w przeciwnym razie dotkliwie ucierpiałoby ich PKB. Francja przedłużyła lockdown do 15 grudnia i prawdopodobnie uniemożliwi otwarcie resortów narciarskich do końca roku. Władze wolą poświęcić początek sezonu, by od stycznia już stuprocentowo otworzyć się na turystów. Wszystko wskazuje więc na to, że jeśli tylko lockdown pozwoli opanować sytuację epidemiczną, od stycznia ruch turystyczny będzie działał względnie normalnie, choć z zachowaniem pewnych obostrzeń, a wyciągi i stoki narciarskie będą dostępne jak dawniej.

W Austrii lockdown ma potrwać do 6 grudnia, a sytuacja pandemiczna w tym kraju wyraźnie się poprawia. Obecnie czekamy na aktualizacje ze strony władz austriackich. Możliwe jest otwarcie resortów narciarskich jeszcze w grudniu. Nasze styczniowe wyjazdy do Austrii na ten moment nie wydają się zagrożone.

We Włoszech nie wprowadzono ogólnokrajowego lockdownu, lecz regionalne czerwone strefy. Jedną z nich została prowincja Południowy Tyrol, do której jeździmy. Obecnie lockdown jest zapowiedziany do końca listopada. Władze regionu i przedstawiciele rządu Włoch mają 25 listopada podjąć decyzję nt. daty otwarcia ośrodków narciarskich. Po oficjalnym komunikacie powinniśmy wiedzieć, czy wyjazd sylwestrowy odbędzie się normalnie.

Szwajcaria nie zdecydowała się na lockdown. Działania władz przypominają raczej model szwedzki. W kantonie Valais, do którego jeździmy, ośrodki narciarskie działają normalnie. Najbardziej odczuwalnym dla turystów obostrzeniem jest działanie restauracji wyłącznie w formie “na wynos”. Taki stan ma się utrzymać do 13 grudnia.

Jeśli jednak sytuacja epidemiczna i obowiązujące przepisy spowodowałyby odwołanie przez nas wyjazdu ze względu na zamknięte granice lądowe, obowiązkową kwarantannę w miejscu docelowym, czy zakaz podróżowania dla Obywateli RP do danych krajów, mamy dla Was kilka opcji.

Uczestnicy, których wyjazd zostanie odwołany, mogą bezpłatnie przenieść swoją rezerwację na dowolny, późniejszy termin w sezonie. Mogą też poprosić o voucher, dzięki któremu będą mogli zrealizować wyjazd z nami w ciągu najbliższych 3 lat. Trzecią opcją jest zwrot 100% wpłaty, który otrzymają do 14 dni od daty zakończenia pierwotnego wyjazdu. Pracujemy jednak również nad tym, by zaproponować Wam alternatywny wyjazd do innego kraju, w tym samym terminie, co Wasz wyjazd, który nie może się odbyć. Możecie spodziewać się informacji już wkrótce.

Czy moje pieniądze są bezpieczne?

Wpłaty naszych uczestników są w 100% bezpieczne z następujących powodów:

  • obecnie znacznie łatwiej jest nam przewidzieć możliwe scenariusze rozwoju epidemii, w marcu było to absolutne zaskoczenie
  • całość Waszych wpłat jest chroniona przez towarzystwo ubezpieczeniowe Ergo Ubezpieczenia Podróży (gwarancja ubezpieczeniowa) oraz przez Turystyczny Fundusz Gwarancyjny
  • jesteśmy wpisani na listę organizatorów turystyki przez Marszałka Województwa Mazowieckiego, który czuwa nad terminowym przedłużaniem gwarancji ubezpieczeniowej
  • z uwagi na powstały Fundusz Zwrotów przy TFG mamy świetną płynność finansową
  • rząd, poprzez Turystyczny Fundusz Gwarancyjny, stworzył narzędzie mające pomóc organizatorom turystyki i klientom na wypadek zdarzeń takich, jak COVID

Co więcej, w sezonie 2020/2021 uczestnicy wszystkich naszych wyjazdów są objęci bezpłatnym ubezpieczeniem od kosztów rezygnacji Ergo Hestia, które pokrywa koszty ich rezygnacji do sumy 1000 zł w przypadku rezygnacji uczestnika z wyjazdu z przyczyny:

  • śmierci Ubezpieczonego, współuczestnika wyjazdu lub osób mu bliskich;
  • nagłego zachorowania (także na COVID-19) lub nieszczęśliwego wypadku Ubezpieczonego, na podstawie zaświadczenia lekarskiego o braku możliwości podróżowania z powodu nagłego zachorowania lub nieszczęśliwego wypadku;
  • nagłego zachorowania lub nieszczęśliwego wypadku osoby bliskiej Ubezpieczonego, wymagającego opieki Ubezpieczonego;
  • utraty, zniszczenia lub uszkodzenia mienia stanowiącego własność Ubezpieczonego lub osoby mu bliskiej, w wyniku kradzieży z włamaniem lub rabunku, kradzieży pojazdu lub pożaru, które powoduje konieczność dokonania czynności wymagających jego obecności w kraju stałego pobytu Ubezpieczonego;
  • wystąpienia szkody powstałej w wyniku kradzieży z włamaniem lub rabunku, kradzieży pojazdu lub pożaru w zakładzie pracy, w którym Ubezpieczony jest pracodawcą, wymagającej jego obecności w kraju stałego pobytu Ubezpieczonego. 

Możliwe jest rozszerzenie ubezpieczenia do kwoty 2000 zł w cenie 59 zł.

Z kolei nawet jeśli wyjazdy będą odbywać się normalnie, uczestnik, mając obawy przed wyjazdem, zawsze ma prawo zrezygnować z niego dobrowolnie i odstąpić od umowy o udział w imprezie turystycznej.

+ przy zapisie na wyjazd uczestnicy wpłacają tylko 400 zł zaliczki (resztę na 40 dni przed wyjazdem)

+ rezygnacja z wyjazdu powyżej 60 dni przed jego rozpoczęciem kosztuje 200 zł (przyczyna dowolna), a rezygnacja między 59 a 46 dni przed wyjazdem to koszt 400 zł, czyli równowartość zaliczki

Uczestnicy, których wyjazd zostanie odwołany, mogą bezpłatnie przenieść swoją rezerwację na dowolny, późniejszy termin w sezonie. Mogą też poprosić o voucher, dzięki któremu będą mogli zrealizować wyjazd z nami w ciągu najbliższych 3 lat. Trzecią opcją jest zwrot 100% wpłaty, który otrzymają do 14 dni od daty zakończenia pierwotnego wyjazdu. Pracujemy jednak również nad tym, by proponować Wam alternatywny wyjazd do innego kraju, w tym samym terminie, co Wasz wyjazd, który nie może się odbyć.

Dlaczego nie otrzymałem/am zwrotów wpłaconej kwoty po 14 dniach od daty odwołania wyjazdu?

Pandemia COVID-19 jest wydarzeniem o ogromnej skali i poważnych skutkach gospodarczych. Szczególnie dotknęła branżę turystyczną, która jako pierwsza została zamrożona i która najdłużej nie mogła świadczyć swoich usług. Dlatego rząd Polski zdecydował o wprowadzeniu specjalnej ustawy zwanej tarczą antykryzysową, która w przypadku odwołania wyjazdu przez COVID-19 wydłuża rozwiązanie umowy o 180 dni i dopiero po upłynięciu tego czasu po 14 dniach biura podróży miały możliwość rozliczeń.

Pełna treść ustawy z 31.03.2020 jest dostępna tutaj: http://dziennikustaw.gov.pl/D2020000056801.pdf

Zgodnie z ustawą opublikowaną w Dzienniku Ustaw 17.09.2020, zwroty są realizowane przez Skarb Państwa za pomocą platformy Turystycznego Funduszu Gwarancyjnego. Żeby sprawnie otrzymać pieniądze z TFG (bez opóźnień) nasz i Wasz wniosek muszą być identyczne! Inaczej wyjaśnianie wątpliwości może wydłużyć cały proces.

Pełna treść ustawy z 17.09.2020 jest dostępna tutaj: http://orka.sejm.gov.pl/opinie9.nsf/nazwa/559_u/$file/559_u.pdf

Dlaczego proponujecie voucher?

Wystąpiły okoliczności, na które nikt nie miał wpływu, dlatego w sytuacji z marca przekazanie vouchera było najlepszym rozwiązaniem z punktu widzenia nas wszystkich. Co ważne, vouchery są objęte 100% gwarancją rządową przez rok. Oznacza to, że nawet w przypadku najgorszego scenariusza i zamknięcia biura, w którym kupiłeś wyjazd, zyskujesz gwarancję odzyskania pełnej wpłaconej kwoty. Przez to vouchery na wyjazd w przyszłości są teraz bardzo popularną formą rozliczeń, bo uczestnicy zyskują darmowe ubezpieczenie swoich środków. By wyjść naprzeciw Waszym prośbom, umożliwiamy Wam wykorzystanie vouchera w ciągu nie jednego roku, ale trzech lat lub wymiany go po upływie tego czasu na odzież ZIMNO, gdyby ktoś z jakiegoś powodu nie mógł skorzystać z vouchera.

Uważamy, że zaproponowane przez nas rozwiązanie w postaci vouchera na wyjazd w przyszłości (przeniesienie wpłaty na za rok) było najuczciwszym możliwym rozwiązaniem, dzięki któremu uczestnik nie tracił wpłaty ani wyjazdu, a my mogliśmy się przeorganizować oraz/lub skorzystać ze wsparcia od Państwa.

Czy voucher mi się opłaca?

Voucher to teraz najbardziej popularna forma rozliczeń, bo jest objęty 100% gwarancją rządową przez rok. To także rozwiązanie, dzięki któremu rozliczenie następuje natychmiast, a nie po 180+14 dniach. Można wykorzystać go wcześniej, łącząc z ofertami first minute i zyskać wyższy standard wyjazdu w tej samej cenie. By umożliwić Wam jeszcze łatwiejszą realizację vouchera, w naszym biurze są one ważne nie przez rok, ale przez trzy lata, dzięki czemu możecie go wykorzystać także w przyszłości lub wymienić po tym czasie na odzież ZIMNO. Co ważne, wybierając voucher przyczyniasz się także do wsparcia branży turystycznej i utrzymania wielu miejsc pracy, w tym artystów, pilotów i przewoźników, którzy realizują nasze wyjazdy. #ZmieńTerminNieOdwołuj

O co chodzi ze zwrotami z Turystycznego Funduszu Gwarancyjnego (od Skarbu Państwa)?

W Sejmie 17.09.2020 została uchwalona ustawa , która mówi o tym, że zwroty za nieodbyte wyjazdy będą dokonywane przez Skarb Państwa jako oprocentowany kredyt dla biur podróży (organizatorów turystyki).

Rozwiązanie to świetnie pomaga większym biurom, które mają wielu pracowników, poukładane procesy i nie chcą zwalniać swojej kadry, bo to odbiłoby się na jakości oferowanych wyjazdów. Dzięki temu kredytowi, biura podróży zyskują gotówkę, która służy do utrzymania zatrudnienia oraz kontynuacji działalności na niezmienionym poziomie, przy podobnej wielkości wyjazdów etc.

Turystyczny Fundusz Gwarancyjny jest dobrym rozwiązaniem dla Turystów, ponieważ organizatorzy turystyki, oddając pieniądze Państwu, stworzą fundusz na wypadek podobnych problemów branży w przyszłości!

Jak dokładnie wyglądają  zwroty dokonywane przez Skarb Państwa?

Osoby, których wyjazdy zostały odwołane ze względu na sytuację związaną z pandemią COVID-19, mogą ubiegać się o zwrot środków, aplikując przez portal Turystycznego Funduszu Gwarancyjnego. Proces ten wygląda następująco:

  • na portalu TFG (https://tfg.ufg.pl/), logujecie się jako Obywatel, używając profilu zaufanego (nie trzeba zakładać konta);
  • wybieracie zakładkę “Wnioski COVID”, a następnie opcję “Złóż nowy wniosek”;
  • dokładnie uzupełniacie wszystkie wymagane dane; UWAGA - oprócz Was samych, wniosek o Wasz zwrot musimy równolegle złożyć do TFG także my, dlatego niezwykle ważne jest, by w Waszym i naszym wniosku wszystkie dane były identyczne i zgadzały się co do jednego znaku. W przypadku niejednolitych danych, TFG cofnie wniosek do poprawienia, co wydłuży cały proces;
  • status swojego wniosku, i to na jakim jest on etapie, możecie w każdej chwili sprawdzić na stronie TFG;
  • od momentu, kiedy oba wnioski (Wasz i nasz) będą poprawnie złożone, TFG ma 30 dni na weryfikację danych, a od momentu zatwierdzenia danych, kolejne 14 dni na wypłatę należnej Wam kwoty;
  • po upływie wspomnianego czasu, środki powinny znaleźć się na Waszych kontach.

Skąd pewność, że będziecie działać w przyszłym sezonie i będzie możliwość realizacji voucherów?

Jesteśmy na rynku już od 12 lat i mamy ogromne doświadczenie. Od samego początku naszymi fundamentami były: wiedza branżowa, prawna, a także fakt, że wiemy, jak organizować najlepsze wyjazdy w Alpy!

Vouchery są chronione przez Państwo, objęte gwarancją ubezpieczeniową, a także ochroną przez Turystyczny Fundusz Gwarancyjny! Ponadto Państwo oferuje nam wsparcie w postaci kredytu z TFG.

Rozpoczęliśmy już kolejny sezon i cały czas działamy (głównie dzięki Waszemu ogromnemu wsparciu w postaci wyboru voucherów zamiast zwrotów, a także dzięki wsparciu Państwa dla branży). Dziękujemy Wam serdecznie! Wiemy też, jak ważne są dla Was nasze wyjazdy! Ubezpieczyciel wydał nam nową gwarancję turystyczną, a Marszałek Województwa przedłużył wpis do rejestru Organizatorów Turystyki!

Sytuacja z marca dla nikogo nie była przyjemna i łatwa, ale dzięki wprowadzeniu nowych przepisów i mechanizmów, mamy gwarancję kontynuacji naszej działalności w niezmienionej formie i bez konieczności zwalniania pracowników, na których bardzo nam zależy! Bardzo dziękujemy Wam też za tak liczne zapisy na nasze wyjazdy w sezonie 2020/21. Choć wydaje się to nieprawdopodobne, dziś liczba Waszych rezerwacji jest zbliżona do zeszłorocznych w analogicznym okresie! Dziękujemy za zaufanie! ❤️

Co jeśli w miejscach docelowych będą miały miejsce znaczące obostrzenia?

Obecnie Europa mierzy się z kolejną falą pandemii. Francja, Austria oraz region Włoch, który odwiedzamy, zdecydowały się na tymczasowy lockdown, by kosztem pierwszych tygodni sezonu, umożliwić względnie normalne funkcjonowanie ruchu turystycznego w kolejnych miesiącach. Kiedy resorty narciarskie zostaną otwarte, trzeba będzie liczyć się z ograniczeniami dot. noszenia maseczek, zasad działania obiektów gastronomicznych czy liczebności zgromadzeń. W niektórych regionach wprowadzane są lokalne restrykcje, które mogą wpłynąć na inne aspekty wyjazdów, np. brak imprez Après-ski czy niektórych innych atrakcji. Ale dobrze wiemy co, a właściwie kto “robi” atmosferę na naszych wyjazdach: Wy!

Co gdyby któreś z Państw zdecydowało się na lockdown np. Polska?

Kraje tranzytowe nie stanowią problemu: tranzyt zazwyczaj odbywa się normalnie nawet przy mocnych obostrzeniach.

Przy lockdownie w kraju docelowym lub w Polsce oczywiście zwrócilibyśmy Wam 100% wartości wpłaconych przez Was kwot. Podobnie przy zamkniętych granicach, kwarantannie w miejscu docelowym czy zakazie podróżowania. Pamiętajcie jednak, że restrykcje muszą obowiązywać w czasie wyjazdu, a nie np. 5 tygodni wcześniej. W takim przypadku zaproponowalibyśmy Wam też alternatywny termin wyjazdu (przełożenie), co byłoby najrozsądniejszym rozwiązaniem dla wszystkich.