Lista wyjazdów

Koronawirus Alpy

Aktualizacja: 26.06.2020 godz 12:34

Informacje dot. koronawirusa

WAŻNE INFORMACJE

Cześć,

dostajemy wiele pytań dot. wyjazdów, które nie odbyły się przez pandemię COVID-19 i związanych z tym rozliczeń. Aby ułatwić nam komunikację zebraliśmy w jednym miejscu najczęściej zadawane przez Was pytania. Mamy nadzieję, że znajdziecie wśród nich odpowiedzi na nurtujące Was kwestie.

Jeśli macie dodatkowe kierujcie je na adres: info@snowshow.pl

Dlaczego nie otrzymałem/am zwrotów wpłaconej kwoty po 14 dniach od daty odwołania wyjazdu?

Pandemia COVID-19 jest wydarzeniem o ogromnej skali i poważnych skutkach gospodarczych. Szczególnie dotknęła branżę turystyczną, która jako pierwsza została zamrożona i która najdłużej nie mogła świadczyć swoich usług. Dlatego rząd Polski zdecydował o wprowadzeniu specjalnej ustawy zwanej tarczą antykryzysową, która w przypadku odwołania wyjazdu przez COVID-19 wydłuża rozwiązanie umowy o 180 dni i dopiero po upłynięciu tego czasu będą dokonywane wszelkie rozliczenia.

Pełna treść ustawy jest dostępna tutaj: http://dziennikustaw.gov.pl/D2020000056801.pdf

Dlaczego proponujecie voucher?

Wystąpiły okoliczności, na które nikt nie miał wpływu, dlatego w obecnej sytuacji przekazanie vouchera jest najlepszym rozwiązaniem z punktu widzenia nas wszystkich. Co ważne, vouchery są objęte 100% gwarancją rządową przez rok. Oznacza to, że nawet w przypadku najgorszego scenariusza i zamknięcia biura zyskujesz gwarancję odzyskania pełnej wpłaconej kwoty. Przez to vouchery są teraz najbardziej popularną formą rozliczeń, bo uczestnicy zyskują darmowe ubezpieczenie swoich środków. By wyjść naprzeciw Waszym prośbom, umożliwiamy Wam wykorzystanie vouchera w ciągu nie jednego, ale trzech lat lub wymiany go po upływie tego czasu na odzież ZIMNO, gdyby ktoś z jakiegoś powodu nie mógł skorzystać z vocuhera.

Czy voucher mi się opłaca?

Voucher to teraz najbardziej popularna forma rozliczeń, bo jest objęty 100% gwarancją rządową przez rok. To także rozwiązanie, dzięki któremu rozliczenie następuje natychmiast, a nie po 180+14 dniach (nadal czekamy na ostateczną wersję ustawy, nad którą wciąż trwają prace). Można wykorzystać go wcześniej, łącząc z ofertami first minute i zyskać wyższy standard wyjazdu w tej samej cenie. By umożliwić Wam jeszcze łatwiejszą realizację vouchera, w naszym biurze są one ważne nie przez rok, ale przez trzy lata, dzięki czemu możecie go wykorzystać także w przyszłości lub wymienić po tym czasie na odzież ZIMNO. Co ważne, wybierając voucher przyczyniasz się także do wsparcia branży turystycznej i utrzymania wielu miejsc pracy, w tym artystów, pilotów i przewoźników, którzy realizują nasze wyjazdy. #ZmieńTerminNieOdwołuj

Skąd pewność, że będziecie działać w przyszłym sezonie i będzie możliwość realizacji voucherów?

Jesteśmy na rynku już 12 lat i mamy ogromne doświadczenie. Od samego początku naszymi fundamentami były: wiedza branżowa, prawna, a także fakt, że lubimy to, co robimy. I to się nie zmienia!

Obecna sytuacja dla nikogo nie jest przyjemna i łatwa, ale dzięki wprowadzeniu nowych procesów, mamy gwarancję na kontynuację naszej działalności. Choć wydarzenia ostatnich miesięcy były trudnym sprawdzianem dla nas, większość uczestników rozumie sytuację i już zadeklarowało swoje wsparcie w promowaniu naszej firmy, co jest dla nas ogromną pomocą i motywacją do działania. Przed nami kilka miesięcy, kiedy nie potrzebujemy dużych środków finansowych. To jest obecnie nasza zdecydowana przewaga nad dużymi letnimi turoperatorami. Nadal nie możemy uwierzyć, że ten sezon narciarski zakończył się tak szybko i mimo wszystko nie możemy się doczekać kolejnego. Nasze życie kręci się wokół ALP, LUDZI i MUZYKI i zrobimy wszystko, by jak najszybciej tam z Wami wrócić. Jakiś czas temu rozpoczęliśmy już prace nad kolejnym sezonem i jesteśmy pewni, że znajdziecie dla siebie coś idealnego. Dodatkowo realizacja voucherów jest objęta gwarancją rządu, co oznacza, że wpłacone przez Was środki są bezpieczne.

Skąd mam mieć pewność, że w kolejnym sezonie nie podniesiecie cen za wyjazdy?

Zaufaliście nam wybierając nasz wyjazd. Wiedzieliście, że jesteśmy najlepszym i najlepiej zorganizowanym touroperatorem na rynku. Nie raz już udowodniliśmy, że jesteśmy rzetelni, a dobro uczestników jest dla nas bardzo ważne. Gwarantujemy jednocześnie, że nasze ceny nie wzrosną dla osób zapisanych na dany wyjazd. Spotkała nas szczególna sytuacja i choć trudno jest się w niej odnaleźć zarówno organizatorom, jak i uczestnikom wycieczek, wszyscy musimy być wobec siebie fair i kierować się zrozumieniem.

Czy nie byliście ubezpieczeni od takiej ewentualności?

Wszyscy legalnie działający touroperatorzy są ubezpieczeni na wypadek niewypłacalności. My także posiadamy gwarancję ubezpieczeniową. Dodatkowo uczestników chroni fundusz gwarancyjny (TFG). Nikt jednak nie ubezpiecza “podstawowej działalności” przedsiębiorców. Mamy oczywiście np. polisę OC, czy ubezpieczone samochody, ale nie istnieje na rynku ubezpieczeń produkt, który ubezpieczał by na wypadek wystąpienia siły wyższej (w tym wypadku pandemii COVID-19).

Czy mogę wystąpić do Turystycznego Funduszu Gwarancyjnego?

Nie, ponieważ TFG gwarantuje wsparcie ubezpieczycieli na wypadek przekroczenia sumy gwarancyjnej przez biuro podróży tylko w przypadku jego upadku, a nas to nie dotyczy. Nasze wyjazdy nie odbyły się w terminie przez siłę wyższą, jaką był wybuch pandemii, ale wpłacone środki nie przepadły. Zgodnie z ustawą (tzw. Tarczą antykryzysową) obecnie możliwy jest ich zwrot w formie vouchera (w naszym biurze ważnego przez 3 lata).

Czy mogę cofnąć moje odstąpienie od umowy, aby zdecydować się na inne rozwiązanie przez was proponowane?

Rezygnacja jest działaniem, którego nie da się cofnąć. Niestety nie możemy przekazać Ci vouchera na kolejny sezon. W naszych wyjazdach bierze udział kilka tysięcy osób, dlatego musimy respektować ustalone dla wszystkich, równe zasady rozliczeń. Odezwij się do nas mailowo przed kolejnym sezonem - w przygotowaniu oferty na pewno uwzględnimy fakt, że byłeś na tegorocznej liście uczestników.

Czy w przypadku dobrowolnej rezygnacji z powodu obaw przed COVID-19, mam prawo ubiegać się o zwrot pełnej wpłaconej kwoty?

Niestety nie. Wasze obawy były dla nas zrozumiałe, jednak jako organizatorów wyjazdów obowiązuje nas wiele zobowiązań prawnych dot. odwoływania wyjazdów, czy wprowadzania zmian. Do momentu zamknięcia resortów i granic, nie mieliśmy podstaw prawnych, by interpretować rezygnację inaczej niż na zasadach zapisanych w OWU. Staramy się wychodzić naprzeciw Waszym potrzebom, niestety nie zawsze mamy takie możliwości, szczególnie w obliczu skali problemu jaki spowodował COVID-19. Każdy z uczestników musiał taką decyzję podjąć samodzielnie